Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Norrøna Lofoten
#128274 11/02/2005 9:17 AM
More than words
OP Offline
More than words

Noen som har prøvd Norrøna Lofoten softshell GTX??

More than words
OP Offline
More than words

har den..sheriff! en av de bedre jakkene jeg har hatt..hadde colouir før. litt høy krage til vanlig bruk, men når du er på ski er det uten tvil genialt.

Er det noen som vet noe om buksene er bra/slitesterk?
More than words
OP Offline
More than words

Holder de nye norrønabuksene like bra som de gode gamle?

More than words
OP Offline
More than words

Er den vanntett? Og hvordan puster den i forhold til XCR?

Fersking
Fersking

Har noen dager med Lofoten-buksa og liker den godt. Jeg har zippet av selene som følger med og lar den sagge ørlite. Da fungerer den utmerket, god passform og praktiske lommer.

Jeg har ikke brukt den nok til å si om den veldig slitesterk, men den virker både mer solid og vanntett enn den forrige skibuksa jeg brukte (Arc' Theta SK). Lofoten er nok noe tyngre og har tjukkere stoff enn Theta'en, men fargen er helt overlegen. Grass green! ;-)

Aldri Softskjell bukser....
Tørr bak øra
Tørr bak øra

En bør aldri kjøpe softskjell bukser hvis en kjører hardt eller telemark. Det er alltid en stålkant eller 2 å ha i bakhodet og softskjell er mye mykere.

Har selv Lofoten og første inntrykk er at den er veldig lang for størrelsen. Tror det er bevist, men det er noe dritt å gå å trø på goretexen sin hver gang en ikke har støvlene på. (Ser allerede etter 9-10 dager på ski at det er i ferd med å gå hull på baksiden).

Den er komfortabel, har god bevegelighet selv om den er relativt stiv. Mener å huske at Norrøna har gjort Goretexen sin slik i mange år og at den blir mykere/mer bevegelig.

Ola Offline
Fersking
Fersking

Konge "dress"!! Å buksa er ikke i softshell...

Fersking
Fersking

Lofoten-buksa lages kun i XCR og ikke som mykt skall.

For øvrig er jeg enig i at lengden er i drøyeste laget. Den subber ikke ned i bakken med slalåmstøvler eller litt store sko, men med kun sokker inne blir den som et slep.

Poenget til Norrøna er vel at den skal være litt saggete i stilen, fett nok. Buksa skal dessuten være ganske grei å legge opp noe. Glidelåsen kan syes inn og snøskjørtet går ikke helt ned.

Tørr bak øra
Tørr bak øra

Norrøna vil egentlig ikke legge opp bukser med glidelåser, men klarte å grine meg til å få lagt den opp når jeg kjøpte den.

600 kroner ca og 10 dager uten......

Den KAN legges opp av andre en Norrøna, hvis du tør det, da det ikke er noe farlig for å ødelegge Goretexen der nede og glidelåsen bare er til å brette opp.

Fersking
Fersking

Må nesten få lov til å skryte litt av Norrønas service-avdeling nå som de diskuteres! Stakk innom et par dager før jeg skulle til Iran med en hasteordre - en jakke som måtte bytte glidlås og en sekk som måtte ha en skikkelig makeover. De har helt klart mye å gjøre, men likevel hjalp de meg med å få alt klart!

Så om du velger Norrøna så får du kvalitet, men også utrolig bra service i lang tid fremover! (Mange andre som gir bra service også, men det hjelper ikke om du typisk må sende jakka di til Canada for å fikses... Da er sesongen over før du får den igjen..)

Fersking
Fersking

Jeg har en svart Norrøna Lofoten jakke og vet ikke helt om den tapte seg i farge etter vask... Noen som har vært borti det samme? Vasket den iflg vaskeanvisning (40C) og med milo. Har brukt spray impringnering etterpå.

du har ødelagt jakka di!
Fersking
Fersking

du må vaske den med spesialvaskemiddel. Nå er porene i goretexen tettet av milo, og jakka puster ikke. Føler med deg.....

Vasking av Gore Tex
Nytt medlem
Nytt medlem

Du trenger ikke å bruke spesialvaskemiddel som f.eks. Nikwax lenger. Kan like gjerne bruke Omo Color o.l. Mye billigere:)

Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå