Jeg har endelig funnet en måte som gjør det mulig for meg som brettkjører å bli mer aktiv i å gå toppturer.
Siden det ikke er aktuelt å konvertere til ski, og truger blir for tungvint, så har jeg kommet over splitboard.
Først trodde jeg det var bare noen særinger som hadde litt for mye fritid som fiklet på fritiden, men jeg skjønner at dette blir mer og mer populært og ikke minst flere som kommer på markedet med splitboards og DIY-kits.Konseptet er jo genialt for brettkjørere som f.eks vil gå toppturer med alpint eller telemark-kjørere.For de som går med truger vet hvor tungt det er i forhold til ski og feller 
Jeg har valgt DIY-kit fra Voile, da jeg skjønner at de regnes for å være markedsleder i dette segmentet.
Jeg har ett Ride-brett liggende som jeg for tiden ikke bruker, så jeg har da kuttet dette til splitboard og står nå klar for å begynne å montere kit`et.
Og her kommer grunnen til at jeg skriver dette innlegget for er det noen der ute som har gjort dette allerede?
Det følger med en veldig god guide i kit`et fra Voile, men utstyret er beregnet for USA:- Størrelser på bor er i inches- 19mm senterbor finnes ikke i Norge såvidt jeg skjønner- epoxy som virkelig funker får man ikke tak i Norge - Hva slags lakk bør man bruke for å beskytte kutt-kantene i brettet?
Er det noen som har noen erfaringer med hvordan dettes gjøres?