Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Utstyrshjelp til gammern!!!
#128131 17/02/2005 4:27 PM
RideLow Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hallo ppl. Er ikkenoe ski fantom så tenkte det var like greit å spørre noen som har peilen på SlalomSki.

Fattern er på ski markedet. Han er av den gamle skolen og litt hengslete i kroppen så han trenger et par gode ski til en grei pris.

Han kommer til å bruke skiene i løypene. ikke offpiste. Han er ikke hypp på carvingski men heller noe mer ala de "gamle" han hadde bare i en oppdatert versjon. skjønner? Gamleskia lå på 180 med bittelitt innsving. Hva er den nye trenden her nå?

Han er 185cm høy og veier 75 kg.

Brukervennlighet og komfort må legges vekt på.

What do you guys Think?

noen forslag??

Greets M

Kjenner
RideLow #128132 17/02/2005 5:52 PM
Fersking
Fersking

en halvgammel mann som er ganske Old School, og han ville også ha noen sånne gamle danskeski. Det syntes jeg ikke kunne være no bra, så jeg tvinga han nesten til å kjøpe et par av atomic. Ikke av de argeste modellene, men en sånn turistski, bare at det er bra med carving i de, og de er lette, med lette bindinger. Han var i hvertfall veldig fornøyd med de skia! Han er faktisk på omtrent samme lengda og tyngden som du presenterer smile her.

.
RideLow #128133 17/02/2005 6:07 PM
Medlem
Medlem

Er han på jakt etter gamle planker uten innsving ville jeg gått til nærmeste skiutleie og spurt om de hadde noe til overs. Mange plasser selger de gamle ski for en hundre lapp. Når det er sagt, vil jeg på det varmeste anbefale han å hvertfall vurdere en carving pakke. forskjellen er fantastisk. kjøreopplevelsen er mye bedre og komforten som du utpeker er også mer fremtredene.Til det bruket du opplyser om, vil hvilken som helst slpin pakke som selges på sportsbutikker duge. en ski som ikke er for myk til å takle hardt føre og som ikke er for stiv til å bli vanskelig å kjøre er det beste. Som sagt bare gå innom en sportsbutikk å se hva de har av pakketilbud. Dette pleier ikke koste mange tusen kronene. Om han har sko og bindinger selv sparer man enda ytterligere, hvis han er villig til å montere bindingene selv.

Overtal gammern
RideLow #128134 19/02/2005 10:00 AM
Ivrig
Ivrig

Jeg er selv 50 og kjøpte mine første carvingski da 1. generasjon av disse kom. Skikjøring fikk for meg en ny dimensjon med carvingskiene. ANBEFAL derfor gammern Å KJØPE CARVINGSKI! Avhengig av hva han ønsker, ville jeg anbefalt et par ski på ca hans egen lengde, med svingradius et sted mellom 15m og 25m. Liker han litt fart, og kun kjører i bakke ville jeg anbefalt et par storslalomski. PS: Det er veldig mye bra brukte ski å få kjøpt på Fri Flyt, dette istedenfor å gå i butikk og kjøpe et par nye "lefser" til samme pris.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå