Kjøpte nylig 153modellen og testet den på Stryn i noen dager. Brettet er har ferdig avrundede stålkanter fra fabrikken, akkurat slik Travis liker det. Inntrykket etter første tur var at brettet er veldig lettkjørt og lekent. Vrient å si om man merker forskjell på magne tractionkantene fra ordinære kanter. Brettet satt som et skudd i svingene og jeg følte aldri at kantene var i nærheten av å glippe. Stabilitetsmessig lå brettet som et strykejern i alle tenkelige hastigheter. Skriver kort om opplevelsen under de forholdene som var på Stryn:Hardpakket slush/isete: kantene satt perfekt. Kunne gi gass og hadde tillit til brettet fra første sving. Moro. Brettet oppførte seg stabilt som f....

Preparert slush/sommersnø: brettet oppleves som superlekent og stabilt. God popp på flatlandsjibbing.

Sommernysnø(ca 10cm)med hardt underlag: Brettet oppleves som helt rått. Suverent i svingene og kantene sitter som et skudd. Så at nosen søkte seg opp av den lille nysnøen som var. Tenkte ikke over at brettet var 153.

Bløt/småråtten sommersnø: som under de andre forholdene oppførte brettet seg suverent bra. Ga bånn gass i dels råtten snø med skikkelig luggeføre. Brettet fløt kjempegodt. Kantene satt knallbra.

Det jeg spent på er hvordan brettet oppfører seg under skikkelig pudderføre. Alle andre forhold er jeg 100% sikker på at brettet takler uten problemer. Tidligere har jeg kjørt på et Burton Custom 160, med setback. Vekten min er ca 73kg og jeg er 175cm høy. Både håper og tror Travis 153 vil holde til royal pudderkjøring. Det gjenstår å se. Erfaringene fra Stryn er ihvertfall med på å bygge opp forventningene til vinteren.

Konklusjonen er at brettet oppleves som helt suverent så langt. Ideelt burde jeg hatt 157modellen, men jeg tok sats og gutsa på at 153 duger. Tiden vil vise om det blir for kort i snorkelføre. Magne traction og bananarocker føles veldig riktig. Funker det for Travis, er det godt nok for meg. Kan komme tilbake med oppdatert puddererfaring når den tid kommer :-) I mellomtiden får vi nyte sommeren.