Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Tabla rasa
#127546 14/04/2005 10:52 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Lurte på om d var npen her som har prøvd Tabla Rasa's. Det er et par ski som er produsert av to karer som heter Drake og Boiny.Skiene kan sees på www.dbskis.comSer helt ville ut. tenker på å kjøpe ett par, men vil bare høre litt om dem først.

kungen
skimeister #127547 14/04/2005 11:03 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

man blir kongen i heisen med de.De er lette og brede. stive kan du også få de( bestill den fleksen du vil ha. 859 bucks er heller ikke dumt, med tanke på hvilke ski du får. har ikke prøvd de, men kjørte mye sammen med cyrill som lager de i fjor, og vel... det var ikke lett å holde følge.

Helt konge
skimeister #127548 14/04/2005 11:50 PM
Medlem
Medlem

Jeg har et par. Råeste skia jeg hart kjørt i pudder. Ikke noe å tenke på engang

Leveringstid
skimeister #127549 15/04/2005 1:47 AM
Medlem
Medlem

De har store problemer med å lage ski til dem som allerede har betalt. Flere som betalte i oktober/november har fortsatt ikke fått skiene sine (gjelder Tabla Rasa).

Hepphepp
skimeister #127550 15/04/2005 9:00 AM
Fersking
Fersking

Hmmz, jeg betalte de i august, har ikke fått de enda. Men får de om en uke ca. De ble visst sendt fra USA sist fredag;p

Tabla rasa
skimeister #127551 15/04/2005 2:48 PM
Fersking
Fersking

Jeg har også lyst på et par Tabla rasa, men vil først se om DB får orden på leveransene. Så at det var mange sinte innlegg på forumet til Teton Gravity Research om leveringstiden og manglende oppdateringer fra DB.

Til dere som har prøvd TR: Hvordan fungerer den til norske forhold? Hvordan fungerer den i kortsving i pudder i skogen, og på fokksnø, gjennomslagskare og slusj? Hva hvis man må forsere isete brattheng eller renner for å komme dit pudderet ligger dypt?

Den er nok drømmeskia for en strøken pudderdag på fjellet, men det blir jo vanligvis ikke så mange slike dager.

info!
skimeister #127552 16/04/2005 4:18 AM
Fersking
Fersking

Denne informasjonen fikk jeg tilsendt fra Drakeboinay ltd. for en tid tilbake! Jeg har inntrykk av at dette er seriøse utøvere i skiindustrien. jeg har iallafall blitt behandlet meget godt etter å ha kjørt i stykker eit par, nye ski er allerede levert. db-skis er veldig stive. Liker du myke ski til skogskjøring, tror jeg du skal tenke deg om. Veldig bra ski som pløyer igjennom alt slags føre. men er lite leken i skogen. dette er min mening, iallefall!Info vedlagt under gir ingen svar, men inntrykk av det var best slik; "before shit hits the fan"!

dear db customers

it has been again a very frustrating season for us here. a lot of thingshave not worked out like they should have. therefore we (cyrille boinay,roman grossrieder, rikard hellqvist and mike o'neill) have decided to splitfrom goode ski technologies as our production partner. we had bigdifferences in the management team on how to run the company.

we never wanted to move production from michigan to china and are tired ofhearing from production and quality problems in china and the big deliverydelays resulting of them.

the internal communication between us here in europe and our people in theusa, including goode ski technologies, our production partner, has notworked. we have been left in the dark until today on what the exact reasonsare for the big delivery delays. we have heard dozens of unprofessionalpromises concerning production, quality and communication improvements andhave seen no progress and performance from our partners in the usa just likelast year.

we have started dbskis.com to fulfill the skiers need of a high performanceski produced in an ethically and socially sustainable environment. we feelvery bad we have created expectations on your side and have not been able tomeet them with our services and products.

we are now focusing on a new production project here in europe and found areally professional and experienced carbon and composites manufacturer.together, we have already changed and improved the construction of the skisand have innovative ideas on how to stronger integrate our sales reps andcustomers into a new organisation. the start-up of this new project willtake some more time, but we will keep you updated throughout the next weekson what is going on.

thanks for all the support and positive words we got from you the past twoyears. this gives us the energy and motivation to continue our adventure,but only on a much more professional level. we wish stephan drake and ourother usa counterparts all the best for their future.

ski on!

cyrille boinay, roman grossrieder, rikard hellqvist and mike o'neill

ps: we will come out with a redesigned tabla rasa-like model in 194cm for2005 and reservations can be sent to administration@dbskis.com at themoment.