Hadde jeg vist alt jeg vet i dag så hadde jeg aldri reist. Gateway gjorde en elendig jobb, og problemene sto i kø hele tiden.
- De forandret fagtilbudet etter at jeg hadde meldt meg på og betalt depositum. Fagmessig var ex-phil kjedelig som forventet, men "idrett, kultur og samfunn" var som det ble nevnt av anders her "gym teori" og ikke relevant i det hele tatt.- De fremsto som totalt kompetanseløse når det gjelder ski og snowboard. De anbefalte oss å kjøpe ekstremsportforsikring (noe mange gjorde,) og sa vi skulle få et skredkurs, men da vi kom dit så holdt de ikke et skredkurs og Petter Sørum (rektor ved Gateway College) anbefalte oss å holde oss innefor løypene.- Mesteparten av informasjonen vi fikk på forhånd viste seg å være totalt feil. Noen av oss tok med seg dress for det ble nevnt at vi skulle besøke den norske ambassaden, noe som selvsagt ikke skjedde. - Mange av oss hadde store problemer med lånekassen, fordi Høgskolen i Bø og Gateway ikke greide å ordne lån før avreise. - Det fantes et veldig begrenset budsjett så aktiviteter utenom var svært begrenset. - Til å begynne med hadde vi to koordinatorer: Den ene var en lokal helt som ikke sto på ski eller snowboard, og den andre var totalt kompetanseløs norsk berte som vi heldigvis fikk sendt hjem etter en måned.- Heiskort var inkludert, men når vi kom dit fikk vi bare et lusent midweek-kort, som vi selv måtte oppgradere.-Hostellet vi bodde på var bra med boblebad og greier, men felleskjøkkenet var så jævlig at mange ble jo syke, og det hjalp ikke at ikke rommene (6 mann på 12 kvadrat inkl. bad) ikke ble vasket de to første månedene. - Vi ble lovet internett. Det måtte vi først betale for, men så viste Gateway seg fra sin beste side og sendte over to flotte bærbare pc'er fra 1996 med windows 95. (den ene døde etter en uke eller så)
Pengemessig så er det absolutt ikke verdt turen. Reis heller på egen hånd. Vi regnet ut at i alle falle 1/3 av pengene forblir hos Gateway.
Vi klagde i vei og på slutten av sessongen dukket det opp en idiot fra Gateway som bare kunne si "beklager" og "kommunikasjonsvikt" og sa det ville bli mye bedre til neste år.
Jeg anbefaler ingen å reise med Gateway!