her skal jeg gi deg en forklaring
som du forteller så hadde vi fantastisk mye snø i slutte nav november. Jeg stod og hengde opp stoler natt til 21 november og det snøværet jeg opplevde da er vanvittig!
Det som da skjedde i ukene som gikk var regn, regn og atter regn. Når du ikke har tele i bakken og det regner jevnt i 3 uker så skjønner vel du også at snøen forsvinner rimelig fort?Dog ikke i hele anlegget, over ca 650 meter snødde det i denne perioden. Og i alle senere perioder der det har vært mildvær i lavlandet. Anlegget vårt starter på ca 350 meter og går opp mot 900 meter...Så vidt jeg vet starter Røldal på 800? Det kan forklare hvorfor Røldal har snø i hele anlegget nå og ikke vi? Hadde vi startet på 800 meter hadde vi hatt snø vi også.
Du sier hva du vil om hvor mye snø vi har fått, jeg vet at vi har vært velsignet med så mye snø som jeg ikke kan huske vi har hatt før, jeg har sittet våken natt etter natt for å se på all snøen som bare laver ned, og at vi har hatt netter der det har kommet 30-40 cm ny tørr snø har forekommet flere ganger.
trenger du mer forklaring?