det finnes en søkefunksjon på siden her hvor du kan søke i forumet og finne veldig mange diskusjoner med mye informasjon om dette...
Jeg kan alikevel gi noen korte erfaringer på bakgrunn av at jeg røk fremre korsbånd nå jeg var like gammel som deg.
Om du kan operere eller ikke har ikke noe med alder å gjøre, men om du fortsatt er i vekst, dette kan de se på røntgenbilder, om det er noe osm heter vekstsoner mellom beina i kneleddet. For min del måtte jeg vente til jeg var 16-17.
Du bør absolutt operere når du får muligheten til det. Med operasjon og mye trening kan kneet bli helt bra.
I årene mellom jeg røk korsbåndet og jeg opererte trente jeg masse, noe somm gav meg muligheten til å kjøre brett. Jeg måtte ta det forsiktig, og kjørte mest safe. Jeg opplevde at pipekjøring var mye lettere å drive med og at det der var mulig å ha prograsjon uten for stor risiko.
JEg vil tror håndball og fotball er vanskeligere å drive med på et morsomt nivå fordi dette er kontaksporter og du ikke på samme måte kan være litt forsiktig og styre tempoet/risikoen selv.
Lykke til og tren beihardt, dette er ikke slutten på moroa, men toppnivådrømen røk kanskje med det korsbåndet, men alt er mulig!