hei skal ha meg nytt snowboard nå. jeg er ca 192 høy og ca 75 kg tong og ca 47 i sko størelse. så jeg liker jeg frikjøring/ pudder og park så tenkte jeg på dette.http://boardshop.no/node/15764noen som vett om dette brettet passer for meg?:)
Jeg vet ingenting om boardet men blir ikke 163 for kort? Jeg bruker 163-167 til storfjellskjøring, 160 til skogen og annet offpiste/onpiste og 156 i parken og jeg er 173 cm "høy" :winkJeg ser at det er Wide-modellen så den har bedre flyt enn vanlige modeller men det kommer kanskje at føles litt kort? Har du kjørt med den lengden før?
du kan godt kjøre et litt kortere brett selvom du er høy fordi du er såpass lett. tror dette kan funke, selvom det kanskje er litt lite for dagene med virkelig mye og lett pudder, særlig om det er flatt, men da kan mye ordnes med endel setback.
du bør nok ha ett wide-model brett iaf, så du slipper heel og toe drag.set-back vil si at du ikke sentrerer bindingene på brettet, men monterer de lenger bak så du får lengre nose enn tail. kjekt å ha om du cruiser fort ned bakkene eller står mye i pudder'n.