...i 2002 var vi der ei halv uke (januar). Det var generelt lite snø i alpene da, også ENgelberg hadde lite for de å være. Likevel var det i Engelberg vi hadde de beste snøforholdene på den turen. I fjor var vi der 1 1/2 uke fra noenogtjuende januar (samme tid som en av de andre innleggerne var der) og bedre forhold forventer jeg aldri å få. Det kom så mye snø at du ønsket at det skulle slutte å snø (sjelden tanke det!). Og det gjorde det til slutt. FOr min del den beste skikjøringen jeg har opplevd (selv om vi skikjører har utpreget dårlig langtidsminne). Enig med Løvaas at det er mange skandinaver der, men opplevde ikke det som et stort problem. Følte at det var nok pow til oss alle. God stemning ellers i byen og rimelige priser, både på overnatting og mat. Synes generelt at sveits er billigere en sitt rykte. Engelberg får ofte bra med snø tidlig på vinteren, ligger jo sammen med ST anton lengst nord i alpene og får ofte stormen fra nord atlanteren først. Men det varierer jo fra år til år. DEt var et godt råd å vente lengst mulig før en bestemmer seg. DEt er verdenscup i hopp fra Engelberg i desember hver år, se på det, da en får en pekepinn på snøforhold da. Skal nok innom Engelberg selv på årets tour!