Men du bør utdype litt hva slags kjøring du driver med (du vil kanksje bruke skia der du bruker brettet?). Jibbing, offpiste, bakke, allround.. er stor forskjell på ski, ikke bare nybegynner/expert
For litt off piste og noe i park kan du trygt starte på ski som er ca 10cm kortere enn deg selv evt samme høyden!! Korte ski funker best i park osv mens litt lengre er fint for flyt i pudder ( og med litt lenger snakker vi om din egen høyde+ ca 5 cm) Men det viktigste er at du finner en ski som er litt vinklet mot det du kommer til å kjøre!! Bakke, jibbing, park eller off piste!!! Lykke til!!
er nybegynner jeg også,men kommer ikke til å kjøpe typiske "nybegynner" ski.står mellom 1080 Foil og Dynastar Crichton for min del. har kjørt brett i snart 10 år tror skikjøringa kommer til å komme seg fort!:)tror ikke det er så veldig big deal hva man velger,alt funker,men er jo greit å finne ut hvor man skal kjøre for å få den skia som passer best.lykke til!kroppshøyde er vel bra høyde etter min mening.