Jeg ga deg to alternativ. Mål deg frem til egen feil, eller les deg frem. Siden du ikke vil lytte til folk som er mer erfaren så får det bli det første alternativet. Tipper dere har klinometer i forsvaret. Ta det med deg neste gang.

Har du hørt om Goksøyra? Ingen vil noen gang kjøre ned den. Det ligger aldri snø der. Det er en kjent storvegg for klatring. Den er ikke helt vertikal. Ligger på mellom 70-75 grader 500 høydemeter. Det er hoppet base fra den veggen. De aller fleste anser Goksøyra for å være lodrett. Den er nesten det. Mangler bare ca 15 grader.

Et annet eksempel. Naalsund og Aamodt kjørte for noen år siden Storkalkinns nordside. De påsto den var 60 grader, og har brukt turen som eksempel på noe av det råere de har gjort, og de har gjort MYE. Har selv kjørt den. Det var bratt ja. Omtrent 45 grader på det bratteste. Om du har noe å lære av meg? Jeg kan lære deg å bruke klinometer.

Fineste topptur: Holo har god smak...he he. Husk, det er i MogR du finner størst høydeforskjell. Mere enn selveste Lyngen!