En kompis av meg har Seth V og han har montert den på + 3.Det virker veldig bra og funker både i offpist og bra i bakke (så bra de skia kan være i bakke). Har selv prøvd de og det er min oppfatning også. Føler vel derfor at det som står på hjemmesiden til K2 er riktig. K2 forandret vel sitt system i fjor ? Jeg har et par Kahuna (dvs samme som Maiden) og de har et system som viser midsole i sentrum og + 3-2-1 framfor midsole og minus 1-2-3 bak midsole. Jeg har montert mine som + 2 (noe som jeg antar også er + 2 på dagens system, siden det er målt i forhold til midsole). Det fungerer veldig bra for meg. Virker som K2 de første årene med Seth P og kahuna ikke mente at skia skulle være for midtmontert, men har snudd litt på det ? I alle tilfeller er det viktig å påpeke at midsole ikke er det samme som midtmontert. Og +2/3 gir en relativ vanlig skifølelse, og ikke en følelse av å kjøre midtmontert ski. Mener jeg da.
Og årets første snø har falt i Elverum også, med trysilfjellet åpent fra neste helg så kan vi erklære sessongen i gang.