.. i det hele tatt; Pimp funker fint i offpist. Men jeg mener at BD er merkbart bedre, i alle fall for meg. Jeg bruker BD'en til stort sett allt, også rennekjøring i La Grave. For min del er det sjeldent jeg ønsker meg mindre ski; og om jeg gjør det er det i lengden for bratt/trang kjøring, og da bruker jeg en Sugar 183 ettersom jeg vil redusere hele skiens lengde, men ikke kjøreflaten mer enn nødvendig. Smak og behag.
Det går å kjøre veldig veldig bra på Pimp'en; jeg tror Asbjørn har kjørt en del på de, og han kjører vel tøffere enn meg på sine Pimp selv om jeg er på BD. Men jeg foretrekker likevel BD'en. For min stil/teknik og smak er bredde og kontaktflate veldig viktig, og jeg merker subjektivt stor forskjell på 99mm og 107mm. Samtidig kjør vel jeg max 100 meter baklengs på en sesong og har kjørt på en kicker kanskje 3 ganger på 3 år. Bruksområdet påvirker valget. Det samme gjør størelse og vekt. Om man er ca 190 og alltid har 10kilo+ i sekken da liker man kanskje lengre og bredere ski enn om man er 180 og kjør med superlett (eller uten???) sekk.