Jeg ser egentlig ikke det helt store behovet for heliskiing i Norge. For det første vil det forstyrre svært mange andre brukere av fjellet. Sammenlignet med andre land er nordmenn langt mer ivrig brukere av fjellet og en av de verdiene folk verdsetter høyest er den roen og stillheten de møter ute i naturen. Man tåler alltids et redningshelikopter, men det er nok mer fordi dette helikopteret er ute for å hjelpe andre. Hvis det skal være økonomisk mulig å drive heliskiing i Norge regner jeg med at man må ha mer enn en tur en gang i blant. Dette vil for mange være et svært forstyrrende element i fjellopplevelsen.
Vi er unike i den forstand at vi har mye urørt natur og vi er, i forhold til mange andre land, veldig flink til å ta vare på og verne den naturen vi har. Hvor mye heliskiing vil forstyrre dyrelivet eller miljøet generelt vet jeg ikke, men om det ikke vil ødelegge så mye så vil det helt sikkert ikke ha positiv påvirkning.
Jeg er egentlig ikke i mot heliskiing, skulle gjerne ha gjort det selv, men jeg ser ikke helt behovet for det i Norge. Vil man dra på heliskiing kan man jo bare ta turen over grensen eller til alpene så kan vi bevare den naturen og det friluftslivet som særtegner Norge.