Hei!
For åtte-ti år siden sluttet jeg å kjøre snowboard etter å ha kjørt i fire-fem sessonger. Nå, etter en sommer med en del longboarding, har jeg planer om å begynne igjen. Jeg trodde jeg husket det meste om hva man skal se etter når det gjelder brett, men etter en tur på nett fant jeg ut at det var feil. Jeg er 186 cm høy og veier 75 kg. Da jeg kjørte som "ung" var jeg det man kan kalle ganske feig. Så det ble stort sett bare vanlig kjøring og noe hopping (mer eller mindre uten triks). Jeg håper å rette opp dette nå og gjøre det litt mer interessant enn før, men vet jo ikke hva jeg "tørr" nå heller. Det er nettopp dette som er grunnen til at jeg er litt i tvil om hva slags type brett jeg skal kjøpe og hvor langt og stivt jeg vil ha det. Jeg er også glad i løssnø og off-pist. Jeg regner med at jeg lett kommer opp på det nivået jeg var på i gamle dager når jeg begynner igjen, så noe kjempelettkjørt brett tror jeg ikke er noe vits.
Det jeg er ute etter er om jeg bør kjøpe freeride eller freestyle (?) og hvor langt og hvor stivt det bør være. Gjerne fra-og-til-mål. Og ikke minst: Har det så mye å si? Jeg er ikke ute etter lange avhandlinger om alt mulig egentlig, bare korte "fakta".
Planen er å bruke de målene jeg bestemmer meg for å ta en runde på finn.no og qxl.no og se om jeg finner noe. Gjør jeg ikke det bruker jeg ebay og/eller bestiller fra utlandet. Er det forresten noe spesielt man bør passe på når det gjelder kjøpt av brukte brett? Er det egentlig dumt?
Jeg har egentlig mest lyst på Arbor, men det hadde vært bedre å funnet et brukt brett til et par tusen.
Når jeg skriver brett, mener jeg også bindinger og sko der det passer.