Hei!
Jeg starter med å si lykke til, og tillater meg å minne om et par ting: Uansett hvordan du gjør dette, vil du måtte padle svært mye motstrøms, siden alle elver slutter i havet. Det betyr i praksis at uansett hvilken side av USA du begynner på, så blir det mye gåing og bæring av kajakken, i hvert fall i starten. Så må du starte med å skaffe deg kunnskap og peiling, noe som tar lang tid. Bratt elvepadling er 20% teknisk ferdighet og 80 % erfaring og kunnskap om å ferdes i det nokså spesielle elementet elva er (for ikke å snakke om at du MÅ ha minst en kamerat. Man padler ikke bratte elver alene).
Jepp. Uansett hvordan du gjør dette må du begynne å trene snarest, og hvis du padler mye i fire-fem år, kanskje du kan bli såpass dyktig at du kan padle i hvert fall 10% av hele strekningen.
Men skal jeg være ærlig: Jeg tror det er lurere å droppe kajakken. For uansett må du gå mesteparten av veien, og det er ganske irriterende å gå tusenvis av mil med 20 kg. kajakk på slep...
Et annet, og mer realistisk, mål for deg hadde kanskje vært å prøve å finne et punkt i verden som er veldig høyt over havet, og prøve å padle derfra til saltvannet med minimalt med bæringer.
Uansett hva du finner på: Lykke til!