Har egentlig savnet et innlegg om dette.

Blir litt trist (sånn lengst inni meg) når jeg på tur opp i div stolheiser, ser at det ligger strødd med tomflasker/bokser (ofte Red Bull) og søppel i snøen under meg.

Det hører med til historien at jeg generellt blir forbanna når jeg ser folk hive søppel rundt meg....og påpeker det gjerne.

Det virker som om mange ikke klarer å fryder seg over å være ute i frisk natur, men kun er der for "kickets" skyld.

Jeg mener at folk som hiver søppel fra seg, burde fratas retten til å bevege seg i naturen for en kortere periode.

Når jeg blir diktator i Norge, håper jeg at DNA-teknologien har kommet så langt at man har et lite apparat som man kan "scanne" den tomme Red Bullboksen med. I løpet av 5 sek kommer navn og adresse på tomskallen opp i displayet.Han får en straff på, la oss si to uker. Slasken får en fotlenke på, som gir han et ufarlig, men meget ubehagelig elektrisk støt dersom han nærmer seg en park i byen, et skianlegg osv.

Stem på meg ved neste valg!!

-----------------------------------------

For å følge opp denne trådens forfatter:Om sommeren går nesten all min fritid med til å fly paraglider.Dette har gitt meg mine fineste naturopplevelser. Den beste var vel formasjonsflyging med TRE kongeørner i 2.000 meters høyde over Vågå, med nydelig utsikt over Jotunheimen på den ene siden og Rondane på den andre.

Uansett; i miljøet blir det ofte fokusert på hvem som klarer å fly lengst. Den norske rekorden, målt i rett linje fra start- til landingssted, er pr i dag. 153 km.

Det er lett å bli litt opphengt i dette "distansejaget".Men et klokt hodet sa en gang at det er ikke nødvendigvis om å gjøre å fly lengst, men å ha den beste OPPLEVELSEN.....

Det gjelder nok for skikjøring også.

Ønsker alle et godt nyttår i nydelig natur og MYE pudder.