Hvor tøff skal man egentlig være? Jeg bare spør? Ikke fordi jeg er tøff eller fordi jeg går med et ubevisst ønske om ha lueskyggen bak. Nei,jeg spør fordi jeg trodde det egentlig skulle handle om snø og moro. Ok, jeg min tro er ikke mer klippefast enn at jeg fant det nødvendig å kjøpe nytt utstyr. Nok en gang. Men blir det mer moro? Skibakken har blitt en catwalk. Robbie Willams går i Norrøna jakke. Selv i Røldal har de bytta ut den tynnslitte "Smokie, The greatest hits" med nyere toner. Ikke at det betyr noe, ettersom det ikke var noe annet en diskant som kom ut fra lydanlegget allikevel. Men hvor mye stæsj trenger vi? Hvor mange par ski, hvor ofte må vi bytte jakke og hvor lenge holder et par goggles? Kanskje skal vi roe det hele ned? Konsentrere oss om henget, snøen, neste sving. Holde oss på beina, på Fjellet!?Eller skal vi bare gi faen? Unektelig fristende og latterlig enkelt.Det er jo vår rett. Vi kan like godt brenne lyset i begge ender, gi jernet, kjøpe mer. Vite alt, mene ingenting. Bare være unge, vakre, fete og helt udødelige. Slappe av, koble av glinse i lipgloss og vifte vekk en feit pannelugg, mens vi krangler med oss selv om hvor forbanna fortreffelige vi er. Strømlinjet og tilpasset MTV?Ikke?Jamensågjørnoeda!
gåutoglekforeksempel
peace