Artig bilde; fun-carving på fatskis! 
For øvrig så er jeg enig med både idealistene og materialistene i denne tråden.
Mange bruker masse penger i hytt og pine på utstyr de egentlig ikke trenger (da det "gamle" utstyret kanskje er én eller to sesonger gammelt og faktisk mer enn godt nok)
Og, dette kan man nok godt hevde er uansvarlig pengebruk. Det er en del motepress innenfor alt som er relatert til skiustyr, og blir man først styrt av dette presset så kan det bli veldig dyrt...og av feil grunner.
Men, på den annen side hvis skikjøring er noe man elsker (for meg er det total lidenskap og livet mitt ville fått en skikkelig redusksjon i kvalitet hadde jeg ikke kunne kjørt ski mer) og man bruker penger på nettopp denne lidenskapen/hobbyen/livsstilen i form av ski, klær, og øvrig utstyr, hvorfor skal det være galt?
Man investerer i noe man elsker å holde på med (og forhåpentlig ikke for å vise seg frem for andre med det feteste utstyret) og det skal godt la seg gjøre å si at dette blir FEIL! I alle fall for den som velger å bruke pengene!
Alle hobbyer og fritidsinteresser koster penger.
Bruker man litt penger på utstyr som i tur benyttes til sporty aktivitet i kontakt med natur og frisk luft, så kunne det vært adskillig verre ting å bruke penger på.
Jeg vet om alle de titusentalls kroner jeg brukte i løpet av mine barne- og ungdomsår på utstyr relatert til datamaskiner og dataspill, som igjen medførte stillesittende timer, stirrende på en skjerm...
I'll never go back!
I så måte føles det ikke veldig galt å ha to par ski (selv om ett sikkert ville holdt), ha tre par goggles (selv om ett ville funket fint), osv.
Uansett, for et hvert menneske så er det alltid altfor lett å kritisere andre ut ifra de verdier/synspunkter man selv måtte ha. Jeg gjør selv den tabben iblant, som så og si alle gjør.
Men det aller viktigste uansett hva angår ski, er å ha det gøy og å nyte hvert sekund; hver sving; hvert eneste åndedrag. Samme pokker om man kun har noen helt rette slalomski fra 1992 eller et helt kogger med 5-6 ulike, moderne skipar. Jeg ler like lite av de som kommer med helt utdatert utstyr som jeg blir imponert av de som kommer det aller nyeste, feteste.
Som sagt, det viktigste er å nyte hvert øyeblikk av skikjøringen. Hvordan man gjør det, får bli opp til hver enkelt!
Ser dere på fjellet!