Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Ally kajakk
#1242 09/06/2009 6:54 PM
Senpala Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

ER det noen som har erfaringer med Ally kajakk. Bruksområdet tenkes fra fjord til høyfjell.

Re: Ally kajakk
Senpala #1243 09/06/2009 11:39 PM
Fersking
Fersking

Hello!Har hatt Ally noen år, 16,5 DR Brukt den til alt fra familie turer, 2 voksne 2 barn, inntil 2 bikkjer... Blir bare mer stødig jo mer du laster. Padlet den i elv, høy sjø, tåler rimelig heftige bølger. Negativt er om du padler aleine i tom kano, lett og stort vindfang om det blåser, lei å holde retningen med. Dette er bedre på "flattvann" utgaven, lengre og rettere kjøl linje. Sistnevnte er også raskere. Oppsumert er jeg veldig ffornøyd med Ally, lett, solid,enkel å frakte og pakke bort. Er vel eneste kano du får med deg på tog,buss og fly.Glenn

Feathercraft
Senpala #1244 16/06/2009 8:40 PM
Fersking
Fersking

Jeg har aldri prøvd Ally-kajakk, men brodern har en Feathercrafthttp://www.feathercraft.com/som jeg har padla litt i. Den gynger naturligvis mer med bølgene enn en stiv båt, men padleegenskapene er overraskende gode. Den er ikke av de slankeste kajakkene, så toppfarta er ikke allverden. Feathercraft har til og med en mast som man kan rigge opp mellom beina og et hendig lite segl som funker kjempebra i medvind. Med litt trening monterer du båten på 15 minuter, og den er ok å bære. Den er ikke av de slankeste kajakkene, så toppfarta er ikke allverden. Han kjøpte båten for å padle Donau fra Wien til Svartehavet, og det var en suksess. Tror han skal selge den, så du kan jo sende meg en ff-mail om du vil ta kontakt med han.