Hei

Har kjørt Banana Tech og Reversed Rocker de 2 siste sesongene. Jeg vil for min del vil ikke vurdere og gå tilbake til camber brett med det første. Har kjørt flere modeller fra Mervin og testet Gullwing Camber fra Nitro.

Neste år vil de fleste leverandører komme med ett godt utvalg av Reversed Camber brett og Mervin vil ha kun Bananatech brett. Du kan spesialbestille Travis Rice modellen med vanlig camber. Ride og K2 kjører på med overvekt av Rockerbrett og Nitro nærmer seg 50% rocker og Gullwing rocker brett. De store leverandørene satser hardt på denne teknologien.

Erfaringene mine er at et brett med Banan gir bedre stabilitet, flyter bedre i pudder, er mer lekent selv i kortere lengder enn vanlig. Jeg kjørte tidligere Freeridebrett mellom 162-164, men har de to siste årene kjørt mellom 155 og 158. Jeg veier 80+ kg.

Det er stor forskjell på jibbe versjonene av rockerbrettene og de stivere modellene. Ett brett med reversed rocker som er mykt (jibbebrett) vil fort bli utstabilt i stor fart, ha litt mindre pop og være nervøse på litt større hopp. Har venner som trives på rails og de elsker brettene, men for meg som er for gammal til å satse på elementer av metall blir de for nervøse. Gå for en stivere modell og du vil få ett brett som sitter som et skudd i preppa løype, flyter i pudder (også switch(, fungerer fint til hopping i parken og som er supermorsomt og leke seg med i bakken.

Kom gjerne med innspill på svaret.