Jeg er en av de som går rundt og kjenner, bøyer, brekker og styrker på årets by ski hver høst. Har skia endret seg noe i år? Er årets modeller like til ifjor? Finnes det noen nye planker en burde prøve ut? Og for å si det sånn blir jeg alltid like overrasket når jeg leser skitester i diverse skiblader (Powder; Fri Flyt, Ultrasport osv.). de sier alltid det stikk motsatte av hverandre, og ved bare å ha sjekket skia i butikken selv så kan en spørre seg om de som skriver testene i det hele tatt har vært i nærheten av skia. Nå er ikke f.eks. FF den værste synderen her, men jeg undres alltid litt over hva som egentlig står mellom linjene når de skriver sine utredninger og lovprisninger av hver eneste ski?! I siste utgave av FF så påstås det for eksempel at Bandit Squad 184 er ski nærmest kommer ut som myk ski?! Og Watea som en av de hardeste skia (har de virkelig skiftet til motsatt side av skalen vedr. stivhet?).Dette skjønner ikke jeg....og det finnes flere slike eksempler på informasjon som gjør en stakkar skijunky frustrert.

Er det noen andre som har det slik av og til (trenger bekreftelse her)?