Sport-Conrad er en genial butikk, og jeg har handlet der mange ganger, men jeg har en liten høne å plukke med dem, men hovedsaklig med UPS og Tollvesenet.
SC har en tendens til å bare stryke over bruttobeløpet (inkl. tysk moms) med tusj, slik at nettobeløpet står igjen. UPS som nå frakter ting for Sport-conrad rapporterer til Tollvesenet hvor mye forsendelsen er verdt og så beregner Tollvesenet hvor mye moms som skal betales.
I det siste har UPS gitt blaffen i nettobeløpet og lagt sammen verdiene på regningen som følger med selv slik at Tollvesenet beregner norsk moms utifra et beløp der den tyske momsen er inkludert. Resultatet er at jeg betaler for mye moms hver eneste gang. UPS skylder på Tollvesenet og Tollvesenet på UPS. Er det noen av dere som har opplevd det samme? Og i tilfelle, har noen av dere faktisk klart å få tilbake pengene fra Tollvesenet....dette er "overraskende" nok ikke helt enkelt.
Har også prøvd å få Sport-Conrad til i vise tydelig på regningen hvor mye jeg har betalt.......men dette er heller ikke så enkelt.