Hei
Leser her at mange har problemer med formatet til Kong VInter III. Og det skal vi fikse opp i, eller rettere sagt dere som har filmen.
1. Filmen er i 16:9. det samme er kodeksen til Dvdén. Still DVD spilleren over til 16:9. det skal la seg gjøre ved å velge under innstillinger. Det er mange som ikke vet det, da mange filmer stiller Dvd en selv. Det gjør ikke vår. Husk at det er det som leser dvden som må stilles. Det er ikke dobbel anamorphic på filmen.
2. HVis det ikke går, kan man benytte seg av TV innstillinger. Der er det også 16:9 eller 4:3. I tillegg, og dette er viktig, har de fleste tvéne en innstilling som heter Zoom, eller Format. Prøv denne. Da velger du forskjellige innstillinger som gjør at du kan gjør formatet større eller mindre.
3. For projektorer kan man stille det lett, men det er DVD spilleren som styrer formatet.
Jeg har spilt filmen på en haug med DVD spillere (nye og gamle). og forskjellige Tver (16:9 og 4:3) og alltid fått det til å virke. Man må bare stille inn DVD spilleren.
Hva angår at man ikke kan se DVD markøren når man er i DVD menyen, så har det med at vi lærte programmet natten før den skulle leveres, og fant vel egentlig aldri ut hvordan dette skulle fikses på en ordentlig måte. Med andre ord, vi (eller jeg) dreit oss regelrett ut. Veldig irriterende, men man skal klare å bevege markøren ved å telle. Sjanseløst fra vår (min) side. Men slik er det når bigtrix jobber, ting sklir litt ut:) så vi tar den.
Uansett, lurer dere på mer kontakt meg på Kllar@mail.westerdals.no. Dette vil også publiseres på bigtrix.com, friflyt og slakkline.no
Prøv dette, så ordner det seg!
Lars Klevberg