Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Surfeprinsippet.
#122178 22/01/2007 10:16 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Er "surfeskiene" (med "utsving") noe bra. Er de bedre/dårlige i løsnøen? Er det bare noe for spesielt interesserte som elsker surfing og derfor tror dette også er bedre på snø?? Er de i det hele tatt verdt å prøve??

Kommer litt ann på..
the anders #122179 23/01/2007 4:55 AM
Fersking
Fersking

Det hele kommer litt ann på hva man skal bruke de til da.Selv har jeg bare kjørt litt på en versjon av disse surfeskiene Armada ARG, ikke Pontoon osv. Men konseptet er jo likt.Surfeskiene funker etter min mening helt rått når du har godt med pudder/løssnø, føles litt som å kjøre båt gjennom puddern, jævlig rått. Utrolig lett manøvrerte synes nå jeg (pudder) og flyter godt som få.. Men dersom du har planer om å kjøre fort som satan selv, og på mer variert føre (med is, skare, fokk snø, preparert bakke osv) har jeg ikke så mye tro på konseptet. Da funker det dårlig.Men for cruicing i puddern = helt kanon.Håper svar kan være til hjelp.

Surfeski
the anders #122180 24/01/2007 9:29 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Jeg har kjørt en del på K2 Pontoon, og jeg synes det er utrolig kult, men de har selvfølgelig sine begrensninger! Om man bare skal ha et par ski, er denne type ski bare å glemme. Det er ski som man kan ha i tillegg til andre ski, og finne de frem på pudderdager. De fungerer bra i stor fart så lenge man er off pist, jeg synes også de fungerer bra selv om snøen ikke er av typen perfekt pudder. De svelger unna ujevnheter, vindpakka snø osv! De er samtidig veldig lettkjørte, de er lette å få med seg selv om skogen er tett, og farten er lav! De gir en spesiell kjørefølelse, og jeg er som sagt veldig fornøyd, men har du mulighet så prøv før du kjøper!