takker for svar. ingvild; jeg har ikke fått noen indikasjon på hvor stir rift det er, men jeg er henvist til operasjon iallefall. når jeg går over lengre avstander får jeg smerter og når jeg gjør brå bevegelser kan jeg få ganske vondt, men som midlertidig sofagris kan jeg ikke si jeg kjenner mye til smertene. kneet "knepper" konstant ved hvert skritt og det kan høres på flere meter, ikke vondt, men egentlig bare irriterende. fikk sannsynligvis riften i romjula, så det er ca. 60 dager siden. og før det har jeg hatt "patellofemorale smertesyndromer" i ca. et år, noe jeg nå er kvitt. prøvde å stå på ski før jeg ble diagnostisert for rift i menisken, da gikk det greit å kjøre rolig, men rastløs som jeg er begynte jeg å prøve meg litt utenfor løypene igjen, men med påfølgende akkute smerter ved større vridninger. skal iallefall trene lår og balanse utover! knespesialisten sa at forventet tid før full aktivitet kunne påbegynnes 4-8 uker etter operasjon. noen personlige erfaringer på dette punktet?