Røldal er helt greit det, men kanskje litt for åpent? Det som mange ikke vet er at ca. 45 min fra Røldal i østlig retning ligger Haukelifjell skisenter. Ikke veldig kjent akkurat... Jeg holder til der i helger osv. og har flere ganger erfart at når vi kjører forbi Røldal er det ofte vått og dårlig snø og drittvær der rett og slett. Kommer en litt lenger (til Haukeli) kommer en på østsiden av vannskillet og litt høyere dermed er det oftere sol der og litt kaldere, altså bedre snøforhold. Riktignok har ikke Haukelifjell skisenter like mange heiser osv, men det planlegges en ny heis til en topp like ovenfor det lengste trekket som på baksiden av trekket gir vanvittig bra løype og pudder kjøring (en nedfart som er veeldig lang). Denne heisen skal bygges sommeren 2007 og åpnes neste år. I vinterferien åpnet også en ny varmestue med bar med afterski (med sjenkebevilning+++). I tillegg har Haukeli plenty av overnattingsmuligheter og pudderforholdene er kanonbra! I vinterferien (jeg hadde vinterferie i uke 8) falt det nærmere en meter snø på ett døgn og neste dag kjørte vi i pudder til livet.. Helt sant! smile Finnes også en terrengpark der og gode muligheter for løssnø og litt skogskjøring osv.

Kan kanskje være kejt å utforske neste gang der er i traktene...:)Sjekk ut www.haukelifjell.com