Vet ikke om de detuner eller legger grad på stålkantslip, men personlig mener jeg at du bør kjøre et brett før du begynner å kødde med kantene. Voksingen kan du vel gjøre selv? Tipper de vokser brettet ditt om du spør pent, allikevel.Selv bruker jeg 1grad bevel på sidekanten, null på sålekanten, men brettene mine har ikke magnetraction, og det der blir en smakssak. 2 grader er temmelig trygt, uansett. Hvordan man legger en bevel på magnetraction blir for meg et lite mysterium, men det finnes sikkert verktøy til det der.

Bindingene igjen: Jeg har mest erfaring med Rome og Union, men også litt med Drake og Ride. Ride SPi kan trygt anbefales, da det er en solid binding uten for mye dilldall, kan brukes til det meste - er litt respons i dem, selv om de ikke er dødelig stive. Drake SuperSport er en typisk jibbebinding, og er sykt myk. Czar blir bedre i så måte.

(Søppel=dårlig kvalitet)Boots: Styr unna stort sett alt som koster under 2000 kroner, for dette er som regel søppel. 32 ville jeg for enhver pris styrt unna(spesielt Lashed), for de er stort sett søppel alle sammen. Jeg har for ordens skyld en del erfaring med 32boots. Salomon lager sinnsvakt bra støvler(litt vanskelige å finne i Norge, så derfor vanskelige å få prøvd på foten), Vans lager stort sett veldig bra støvler, og Burtons mer kostbare modeller er bra. Ellers hører jeg veldig gode ting om Deeluxe, som de har på srfsnosk8. K2 boots er visst også ganske ålreite greier.