Sitat pes:Jeg har kjørt på både P18 og 916 en sesong hver. Begge bindingene er jo vanvittig bra, men jeg må innrømme at de er flinke til å drepe knær. Så jeg er i den mening at disse bindingene på sin måte er mer farlige enn gode (såfrem til du ikke veier 100+). I fall når man står offpiste så får man ikke det samme slaget som man gjør i utfor for at skien skal løse ut. Så derfor etter altfor dyrebare opplevelser går jeg nå tilbake til enten px14 eller 914 LAB for å bevare helsen i fremtidige sesonger. Sier bare dette litt for å advare unge løpere at det viktigste er ikke å ha høyest DIN på bindingen, men at de løser ut når de skal og at man da slipper å ødelegge knærne. Kjør gjerne debatt og si at jeg er på tryne, men det er min konklusjon etter å testet mange bindinger.Pes
Hvilken utløser-din stilte du bindingene til? Hva har du tenkt å stille px14 og 914 til? Hvis det er i området 9-14 så blir det vel ikke noe særlig forskjell? PX og s91x har vel ikke upwards release på tåbindingen?
Hvis man normalt ville kjørt med innstillinger under 9 så er det såklart uklokt å sette på P18. Men det er kanskje ikke så veldig vanlig??
De heter ikke P18 fordi du skal skru dem til 18....
Racingbindinger av metall er langt mer solide en det som er rettet mot vanlige konsumere, det er hovedgrunnen til å kjøpe dem slike jeg ser det.
Hvis man vil ha bindinger som slipper deg løs så fort som mulig er det bare å kjøpe Marker 12 free...