Er det mange som opplever at ulike ski har helt ulik evne til a gli/helt ulik hastighet, saerlig under mindre optimale glideforhold? Jeg tenker i utgangspunktet kun paa ski som ikke har blitt vokset paa en god stund.Jeg har ett par ski som har eksepsjonelt daarlig glid, spesielt naar det er rundt null grader eller varmere. Et annet skipar, som heller ikke har sett voks paa lenge, har ikke paa langt naer like darlig glid. De blir ogsaa tregere i varm sno, men slett ikke saa ille som med det foerste paret.Jeg regner med (og det er min erfaring) at det blir bedre med litt voks, men greien er at de faar daarlig glid etter veldig kort tid - og det skjer fortere, og gliden blir daarligere, enn med andre skipar.
Er det andre som har slike problemer?Hva kan man gjore, annet enn aa vokse veldig ofte?Jeg har hoert snakk om noe med strukturen i belegget som kan ha betydning, uten at jeg vet hva det innebaerer.
Viktigst av alt: er det noen som helst maate man kan vite om det er et raskt eller et tregt par man kommer til aa ende opp med naar man funderer paa aa kjoepe nye ski?Det er veldig synd naar man legger ut tusenlapper paa ski, og saa faar man noen som knapt nok glir bortover flate partier uten at man oppfoerer seg som en deltaker i Wasaloppet.
(beklager mangelen paa de tre siste bokstavene i alfabetet)