Det er ingen bindinger som fungerer både til telemark og alpint/rando på markedet. Du må velge.
Du sier du har gammelt og slitt utstyr, og lurer på rando, men vil fortsatt ha muligheten til telemark. For å si det sånn, så er det lettere å kjøre "slalom"svinger med telemarkski enn det er å legge inn en telemarksving på alpint/rando :-).
Dersom du ikke er villig til å gi opp telemark og ikke vil ta deg råd til begge deler, ville jeg heller tatt en titt på nytt telemarkutstyr. T2 er litt stødigere støvler, bindingene har blitt stivere og ski med litt bredde vil være til stor glede for nedkjøringen.
Hva med et par K2 Seth Vicious, Rossignol Scratch BC, Armada ARV el.l. Mange merker er bra, og det er modellen som bestemmer om den passer til ditt bruk eller ikke. Personlig ser jeg ikke vitsen med twintip om ikke du lander baklengs på hopp, og da har du et enda større utvalg. Så på Black Diamond Kilowatt her om dagen. Den likte jeg...Du er 175, kjøp rett over 180 (der finnes forskjellige preferanser), litt avhengig av hvilken ski det gjelder.
Håper det var til hjelp!