Sitat Ole-Kr:Når det kommer til kvalitet kan jeg ikke uttale meg om norrøna aldri kjørt med det,men har kjørt med min sweet dress en sesong nå og den holder det den lover!! 3lags gore tex...tåler mye juling...eneste man ser av slitasje på den er nederst på beina hvor det er noen små hull etter stålkanter og litt Streker etter støvler som har banke borti....Den dressen har jeg brukt i bakken,parken og i offpisten...kan også nevne at den var med på et litt stygt krasj som endte med å skli over noen steiner og ikke et hull i dressen.

Har prøvd et "stein-stunt" med Norrøna (ikke dress, riktignok) og har de samme erfaringene; det skal mye til før stoffet ryker, med unntak av nederst på beina der det er kontakt med støvler/stålkanter. Der har Lofoten-serien forøvrig en ekstra forsterkning av aramid (kevlar-aktig materiale?).

Norrøna har også utmerket service, om det skulle være nødvendig.

Men i dette segmentet/prisklassen går det mer på hvilke merke man foretrekker og har referanser til, da kvaliteten er gjennomgående god på alle produktene.

Pass for all del på å kjøpe en som er lang nok over ryggen/baken når du bøyer deg fremoverPass for all del på å kjøpe en som er lang nok over ryggen/baken når du bøyer deg fremover.