Sitat RAS:<blockquote><p>Sitat hakonrk: Jeg har ikke selv mye erfaring med forskjellige skisteder (det var først etter jeg bodde ved Trysilfjellet 05-06 at jeg virkelig ble hektet på dette), men fra det jeg har hørt og det jeg har sett i forskjellige ski/brettfilmer, så virker alpene mer egnet til basehopping enn pudderkjøring.

</p>

Hvis du tror at Norge (eller skandinavien) er pudder-paradiset, da tager du fejl!!! Ikke fordi der ikke kan være bra forhold i Norge, det kan der da. Men der er vel også en grund til at nordmænd med kronisk pudder-længsel er at finde i sørligere bredegrader end Norge (Canada er jo bestemt også en mulighed - hvis du virklig har kassa).

Pudder 5-6 dage efter sidste snøfald (eller mer') er jo ikke uvanlig i alperne. Der til får du også væsentlig flere højdemeter at kempe med!!!

Jeg har haft en del sæsoner i alperne, et par stykker i Norge, og nu bor jeg i deres fantastiske land - men skulle jeg have en sæson på ski igjen... da havde jeg reist sør på igjen!

</blockquote>

Det er ikke det at jeg tror Norge har de beste skistedene i verden; jeg ønsker bare å ha noe med lett tilgjengelighet fra Oslo, f.eks. direkte buss eller tog. Hvis det er et billig snøhull i alpene rett ved flyplassen, så skal jeg vurdere det. :-)

Apropos nærhet til Oslo, så lurte jeg på hvorfor ingen har nevnt Hemsedal ennå. Jeg har vært der et par ganger om sommeren for å gå i fjellet, og jeg syntes det virker veldig lovende. Utrolig nok har jeg aldri vært der om vinteren, så jeg vet ikke mer om snø og skiforhold enn det som står på skiinfo.no. Er det oppskrytt, eller tror dere det er et sted som kan tilby den typen skikjøring jeg liker?