Som andre her har skrevet så er trekker et bra alternativ for kortere turer uten for mye krumspring på veien opp.
Når det kommer til Fritch kan jeg bare si at om du kjører mye er en dyktig kjører som drar på litt på veien ned og ikke er redd for et dropp eller to så ikke vurder de!! Til lettere kjøring funker de bra.
Jobbet på et skiverksted sist vinter og der fikk jeg se hvar fritchi er gode for...
Fikk in en del Fritch bindinger til repp kan man si! De tåler ikke så mye juling pluss at de kun går til 12 på din skalaen! Kjørte fritch freeride på ett par ski jeg hadde...det er samme binding uten gå funksjon...bare søppel. Knakk 2 par bindinger på en sesong. lav vekt,men det går igjen i dårlig kvalitet. utløsern bak to ganger knakk ett frem parti og div annet. På fritch har plasten en tendens til å knekke eller små skruer som er viktige,men umulige å få tak i løsner.
Så om jeg var deg ville jeg tenkt litt gjennom hva du trenger og så vurdert Marker Duke!! Vi hadde den på test fra februar og det er en binding av topp kvalitet!!! Bra gå funksjon og bra å kjøre ned med! En freeride binding bygd på en plate med gå funksjon! Og ikke minst den har den DIN som går til 16. Kjører du mye og hardt er ikke DIN 12 i nærheten av å holde.
Lykke til og sjekk ut Duke! Verdt de ekstra kronene om du setter pris på en hefftig tur ned!!