Nå blir det vel lett for meg å si mye positivt om Bad Gastein siden jeg har to sesonger der og er på vei til min tredje. Men Som andre også sier Bad Gastein er et snø sikkert område. Nå januar var ikke så stort,men det var generelt lite snø over hele alpene....Selv om det er lite snø kan man kjøre ski/brett nesten overralt selv med lite snø klart litt fare for stein og riper i skia er det jo,men mye av fjellene der er dekt med gress sletter sommerstid så faren er liten om man ikke skal ned i trange renner og stein urer. Temepraturen er det ikke noe å klage på...På mine to sesonger er det ikke mange dagene jeg ar frøset på fjellet. Med litt vind kan det jo bli noen effektive kuldegrader...Men er sjelden 20 blå bruker å ligge på rundt 10 minus og gjerne varmere...sola har en tendens til å varme godt når den først titter frem. Ut i fra hva de lokale sier nå så er alle tegnene på at det blir en snørik vinter tilstede nå,men det vet man jo ikke før snøen kommer 100% sikkert...Men at de har kontroll på været er det ingen tvil om...et par av de gode gammle lokale heltene sa i fjor høst en dag at om 90 dager kommer det snø....og at de fikk rett er sant...den dagen jeg kom var det gått 90 d ager og da snødde det godt...dette var i begynnelsen på Desember...Vinteren for 2 år siden var det ekstremt da var det meter dyp pudder fra starten på desember og ut april!! Men da var denne delen av østerike veldig heldig med snøen. Chamonix delen hadde 60cm hard pakket snø i januar,mens vi hadde 2,5m snø og 1m av pudder...dette er jo alltid bingo hvor snøen faller så mitt tips er å velge utifra hva dere syns virker best for dere og håpe på at dere treffer bingo!!! laugh

Lykke til på veien kanskje vi sees i vinter!!