hvis du skal ha ha randoski i tillegg til telemark skjønner jeg ikke helt hvorfor du da vil ha det som pudderparet? Telemark er jo best i pudder?
Hadde jeg vært deg (men det er jeg jo ikke) ville jeg gått for knalltilbudet på sumoene, montert dem med telemark og satt randobindinger på det gamle (antatt smalere) paret. Marker duke om du kjører hardt, hvis ikke ville jeg gått for dynafitsystemet siden du uansett må ha nye sko.Randoski er lettere å kjøre på dagene med dårlig føre, og telemarkskiene er lettere å kjøre på dagene med kongeføre. twintip er ikke noe problem BC
Har kjørt både med telemark og alpint, de siste par årene alpint. Men når du kan å kjøre telemark i pudder er det svært lite som slår det. Fantastisk følelse, og bedre flyt i kjøringa. Ulempene kommer på mer ujevnt føre, og det er da det er greit med fast hæl. Så om jeg hadde hatt råd til det hadde jeg kjøpt et eget telemarksetup på rene pudderski KUN for pudderbruk, og et alpinsetup med Marker duke på stiv frikjøringsski rundt 100 på midten. Armada ant+duke 7-8000,- + volkl sanouk(salg) +/ntn system 11-12000=halvt studielån