Takker for innspill!

Skadehistorikk:Jeg fikk skaden i mars 07 på dropp i dårlig snø. Tok fremre korsbånd, ene sidebåndet avrevet, andre sidebåndet delvis avrevet, menisken og tilslutt pådro jeg med blodpropp pga hevelsen. Hadde bare et stort lår.....

Resultatet ble at legene ikke turte å ta i meg på lang tid og at jeg måtte gå på blodfortynnende midler. Over et halvt år etter skaden dvs august ble jeg operert. Dama er medisin student og ble derfor ganske klar over at for min del var operasjon det riktige Pga ønske om stabilitet og mindre sannsynlighet for giktslitasje. Men dette med operasjon er jo veldig omstritt...

Jeg hadde fordelen at jeg trenet aktivt hele perioden før operasjonen for å bygge opp all muskelmassen jeg hadde tapt (låret var etter skaden og blodproppen hadde gitt seg omtrent halvparten i strørrelse). Så mitt bein var likesterkt som før ulykken og gjorde at jeg kom på beina vesentlig fortere. Fysioterapauter sier at man ikke bør stå på ski før om et år etter operasjonen på generelt grunnlag... Mens kirugen mente at fungerte det etter et halvt år var det bare å kjøre på.....

Derfor lurte jeg på hvilke erfaringer skifolk har på området? Hvor lang tid tar fra man føler seg forholdsvis frisk til man kan stå???