Til dere som føler at dere må forsvare netthandel ved garanti og reklamasjonssaker kontra den lokale sportssjappa:
Handle i lokal butikk, trøbbel i tårnet, må KANSKJE sende produktet til importør/produsent.
Handle i nettbutikk i utlandet, trøbbel i tårnet, må HELT SIKKERT sende produktet til nettbutikk som kanskje til og med sender videre til importør/produsent.
Det er mye større sjanse for å stå på ski kommende helg om du har handla lokalt og møter opp personlig med det defekte produktet, enten de bare bytter det eller reparerer det for deg.Ufravikelig faktum.
I slike tilfeller der du som kunde skal på tur og sliter med ødelagte varer med garanti så vil de fleste butikkansatte være løsningsorienterte og hjelpsomme.Tipper de ville prøve å ordne det så det ble tur med nye bindinger.
Hva med å gå rett til kilden, produsenten..?Kanskje Marker eller andre som merkenavn er såpass løsnings- og serviceorienterte at de kunne finne en løsning for deg ved å henvise deg til en noenlunde lokal forhandler, slik at du kunne få bytte det defekte produktet. Kanskje?Da blir det litt mindre risikabelt å handle på nett i så fall.