Ikke kjøp Nomad om du har tenkt å bruke den i mer en 10cm løssnø. Har hatt Nomad en sesong, med bindingen montet litt forran standard. Ubrukelig i løssnø spør du meg. Plasseringen av bindingen hjelper jo ikke på, men tviler på at det hadde vært nok å flytte bindingen bakover.Når det er sagt funker skia ypperlig i preppa bakke og all upreppa snø som ikke er for dyp. Den svinger godt selv om det blir hardt, og er overraskende fartsstabil. Men kan alikevel ikke holde tritt med lenger ski med ca samme mål. Radiusen blir jo selvfølgelig anneledes pgs den korte lengden, og i stor fart syntes ikke jeg den er spesielt bra.Morsom ski er det uansett. Vanskelig å feste feller på den.
Kompis av meg har kjøpt Shaman i år, og prøvd de et par dager på Oppdal nå med Duke binding og vanlig montering. Ser ut til å funke bra, både i løypa og utenfor. Nå har det ikke vært mye løssnø de siste dagene, men skia har funket greit. Bare når det blir isete ser den ut til å slippe. Men også denne har jo mye innsving og er ikke laget for lange svinger. Bredden er enorm forran, og gir nok langt bedre flyt en Nomad. Ganske sikker på at Shaman vil flyte godt i løssnø. Tuppen er også ganske spiss og ser ut til å være grei til feller. Dog ikke lett å finne feller som er 160mm brede. 
Lykke til med kjøpet. Icelantic er gode ski til sitt mål.