Sitat erling1:Det er mulig bindinger er veldig viktig når man kjører ski. Kan skjønne at det at bindingen utløser seg på riktig tidspunkt og slikt er veldig viktig iallefall. Men på snowboard er det ærlig talt ikke så viktig. De dyreste bindingene har mer padding for komfort osv, men man har jo allerede på seg en veldig tykk støvel full av padding. Det viktigste med en snowboardbinding er rett og slett det at den holder! Og en 1500 kroners SP binding vil forhåpentligvis gjøre det en stund...

OK, jeg skrev nok kommentaren min litt vel mye ut ifra skikjørers ståsted, og på ski er jo bindinger som funker bra veldig viktig.

Men jeg har faktisk hørt så veldig mye ulikt fra kompiser som kjører brett. Noen mener at gode (og som regel dyre...si rundt kr. 2500-3000,-) bindinger er et must på brett også, og at det påvirker kjøreegenskapene VELDIG. Mens andre sier det du mener, Erling; at bindingene skal kun holde deg på brettet, og de trenger verken være dyre, eller ha masse padding for å funke.

Jeg var nok litt farget av synet på at teknisk utstyr som bindinger (skibindinger er jo mer tekniske) bør være bra fremfor ha lav pris når jeg kommenterte innlegget ditt.

Så, det er vel en grunn til at uvitende skikjørere (som meg) ikke skal kommentere ting man ikke har så veldig peiling på...som f.eks snowboard...

:grin

Sorry!