Ærlig talt så er jeg ikke sarkastisk akkurat nå. Jeg var veldig aktiv på snowboard før, og har sett folk vinne konkurranser med bindinger til 300 spenn (denne er faktisk sann, en kompis av meg ødela bindingene sine i påsken i rauland, og fikk bare tak i noen skrøpelige generics fra den lokale skisjappa. Han brukte dem resten av sessongen..)
Det er mulig bindinger er veldig viktig når man kjører ski. Kan skjønne at det at bindingen utløser seg på riktig tidspunkt og slikt er veldig viktig iallefall. Men på snowboard er det ærlig talt ikke så viktig. De dyreste bindingene har mer padding for komfort osv, men man har jo allerede på seg en veldig tykk støvel full av padding. Det viktigste med en snowboardbinding er rett og slett det at den holder! Og en 1500 kroners SP binding vil forhåpentligvis gjøre det en stund...
Neidu, brett, boots, bindinger er min prioriteringsrekke. Kanskje mange som mener bootsa bør komme først, men jeg kjører fremdeles med mine gamle DC boots, og kan ikke klage. Men når jeg nå gikk over til Lib Tech TRS 157 var det som en ny verden