Sitat EspenGudevang:Et tips til en fin offpist-tur: Fra den øverste heisen i Stuben, gå til toppen Maroikopfe (ca. 20min gange), kjør i nordvendt dal ned til Langen togstasjon. Dette blir vel 1300 høydemeter eller noe sånt. Ta tog til St.Anton eller buss til bunnstasjonen i Stuben. Her var det plenty løssnø 14 dager etter snøfall sist jeg var i området.

</p>

Hallo folkens. Ny paa forumet. Dette er mitt förste innlegg. Sitter i St. Anton med de fine, nye krykkene ved siden av pc-en... :-(Gjorde turen Marieköpfle-Langen i gaar. Flott tur. Men det er vanskelige snöforhold utenom löypene. Lenge siden siste snöfall, mye vind og vekslende temperatur. Saa det er mye flaksnö og tynn skare. Oss telemarkere slaar igjennom....<p>Om turen: skaff deg guidebok med kart för du legger ut paa turen. Det er ikke 20 min aa gaa i starten, kun 4-5 min. Noen ganske bratte partier i starten. Jeg har litt höydeskrekk, og valgte ikke aa se mer enn 10-15m foran meg om gangen.... Vi hadde med oss en snowborder, og han hadde store problemer med aa holde höyden i traverseringene. Pga en misforstaaelse holdt han en lavere kurs enn oss. Plutselig var hann 100m under oss, maatte runde en rygg, vi mistet kontakt. Maatte legge om kursen. Havnet i rasfarlig omraade. Ikke morsomt. Men det gikk bra.

Flott natur, med mektige tinder paa alle kanter. Og luftige rundskuer til dalbunn med landsbyer og dalsider med rassikringer. Frosne vannfall i blaatt, grönt og rödt!

Da vi kom til bunnen kom akkurat postbussen til Lech. Tok den til vegkrysset mot Zürs, og gikk de 300m opp til heisstasjonen i Alpe Rauz. Derfra noen heiser og löypekjöringer tilbake til after ski paa Heustadl i St. Anton. Inntaket der KAN ha bidratt til fallet i siste fonna utenfor hotellet. Telemarkbindinger löser IKKE ut, jeg falt baklengs.... Heldigvis ikke brudd eller sene-skader, men en skikkelig smell i leggmuskel med indre blödninger. Sinnsykt vondt aa bevege foten.... Maa regne med 4-6 uker med krykker....

Men turen var fin!