skogen er fredet i området som en skredsikring. Skogfrie fjellsider stopper ingenting i tilfelle store skred...i tillegg er det så vidt meg bekjent en del dyreliv som også beskyttes (fjellgeiter, etc.)Boten er STOR, lurer på om det var 1000 euro sist jeg var der, men banner ikke på at jeg husker riktig. Er merkat på løypekart og delvis i terenget også, men det er skiløpers ansvar å holde seg utenfor. Skal vel ikke si at jeg har opplevd hyppige kontroller, men vet det forekommer.Anbefaler også offpistboka som noen over nevnte, den inneholder mer enn nok turer for flere år...Litt varierende hvor tett skogen er rundt om i området. Men et tips er skiers right ned fra Galzigbahn. Der er det relativt store åpne områder i skogen som kan kjøres ved snøfall eller når de øvre deler av anlegget er stengt for skredsikring. Sonnenkopf er også et godt alternativ, litt bussing fram og tilbake, men vel verdt et besøk.Vær også klar over at st. anton er et meget populert område der MANGE/ALLE kjører utenfor løypene. Det kan selvsagt gi deg en pekepinn på hvor man skal kjøre, men betyr også at dere blir mange om snøfillene...Hvis du ikke ser mørkt på kortere gåturer finner du urørt snø mange dager etter snøfall.Guide er også en vinner. Ikke bare tar de deg med på litt mere "bortgjemte" turer, de kan også vise til fine områder hvis du er litt på hugget og spør.

Men husk; store deler av området er skredutsatt. Spør skipatruler, heisoperatører, kjentfolk, etc. De vet ofte å anbefale/advare om bra/skumle steder....

God tur!