Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Zermatt
#119403 17/01/2008 12:35 AM
dr yes Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Reiser til Zermatt kommende tirsdag. Har aldri vært der før. Noen som har tips om gode ruter/løyper for offpist? Andre gode råd ang. spise, drikke ol. er også velkommen.

Re: Zermatt
dr yes #119404 17/01/2008 9:35 AM
Fersking
Fersking

Halla, jeg var i Zermatt i fjor. Et kjempested! Du kommer ikke til å ha problemer med å kjøre off piste, det er mange store fine sider der som ikke preppes, og lett tilgjengelig. Hvis du holder deg til høyre i skiområdet, på Sveitsisk side helt mot Italiensk, kan du kjøre sinnsykt langt ned mot Breuil-Cervinia (It.) Der hadde vi våre fineste stunder. Ellers brukte vi også Gornergrat Bahn som går fra sentrum like ved togstasjonen. (Vi bodde på et hotell 50m ifra) Dette er et tog som tar deg opp til 3000m+ og tar ca. 40min. Utrolig fint å sitte der om morgenen og nyte utsikten :-)Har dessverre ingen gode stalltips ang. mat da vi hadde fullpensjon og spiste på hotellet, mne om du like raklette har du kommet til riktig sted for å si det slik. Jeg liker det ikke... men så er det mye god næring i øl også :wink God tur og lykke til. Husk skredfaren!

Zermatt offpiste
dr yes #119405 22/01/2008 7:21 PM
Entusiast
Entusiast

Ta Hohtalli heisen og kjør ut i offpisten ved 3. svinget, skiers right. Da er det bare at gi full gass men pass på stein. Du kan kjøre offpiste helt ned til bunnen av heisen, ca 1000 højdemeter smile Har netopp kjørt der for 2 dage siden - kjempefin snø smile

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå