Virgin tar med kajakker, de åpnet opp for det etter BA sluttet å ta med. Qantas flyr visst også med kajakker. Har hørt forskjellig om KLM, men Trondheims-Sondre (jeg vet du kjenner han) har ikke hatt noe problemer med KLM med surfebrett eller kajakk (på to forskjellige flyreiser...).SAS, RyanAir og EasyJet tar med mot gebyr.

Fant denne linken, dog virker ikke helt oppdatert...http://www.surfline.com/travel/story_assets/2005_11_03_boardbag/bamp.cfm

Ellers kan det være smart å ringe til selskapet og høre. Si at det er et surfebrett, da de tenker havkajakker når de hører kajakker. Dette kan du få spesifisert i billetten din, og da har folkene på flyplassen ingenting de skal ha sagt siden det står i billetten din at du skal ha det med... Du finner også "kajakk-bagger", det gjør det enklere å kamuflere kajakken som surfebrett. Jeg hadde årebag ved siden av kajakken til mexico, denne gikk som kolli nr 2 på vanlig baggasje. Evt kan du feste åren over midten på båten med stropper og bruke det som håndtak. Jeg dro tuben på spruttrekket ned i båten og teipet igjen med ducktape, samt satt trekket på uten noen stropper tilgjengelig for å dra det av. Det funket helt fint. Merk alt med svart tusj eller tilsvarende, samt vanlige baggasjelapper. Da burde det komme fram.

Vær hyggelig i skranken, møt opp tidlig og ikke bli sinna eller usakelig hvis de bestemmer seg for å være kverrulante. I værste tilfelle så står båten din igjen på flyplassen.