Jeg vurderte Hellbent mot Line Eric Pollard pro. Hellbent 179 er lengre enn Line EP 185. Noen av forskjellene på skia er at Hellbent er stivere og har en knekk der omvendte spennet starter. Line er mer en bananski som spennet gradevis bøyer seg (Noe jeg syns ser bedre ut, om det har noe effekt tviler jeg på, kan ikke ha så mye å si i pudder)En annen forskjell er mykheten, EP er en veldig myk ski, hellbent er noe stivere.
Jeg som veier 70kg valgte EP ovenfor Hellbent, jeg er veldig fornøyd med skia, de er supre, kommer tvilsomt til å kjøre vanlig spenn til pudderbruk igjen, omvendt spenn for the win!Har kjørt litt bakke og park med skia også, de er ikke ubrukelige. I bakke funker de bra, men blir fort nervøse i stor fart. I park måtte jeg ta i eksta mye fart til hoppene, siden mykheten stjal mye fart i overgangene. Har kjørt en del tett skog med skia, kjørte i Oppdal nyttårshelga, har aldri hatt så god fart og kontroll i tett skog før, utrolig morsomt! Har et par venner som veier godt over 85 kg som også har valgt disse til fordel for Hellbent.
Skal du ha en leken ski, gå for Line EP eller hellbent.
Hellbent: 150 - 122 - 141 mm.Line EP : 153 - 127 - 150 mm.
Skal du ha en leken ski tror jeg du skal styre vekk fra Pontoon, iallefall etter hva jeg har hørt. Målene 160 - 130 - 120 mm. er lagd for store fjell og lange svinger.