Syns den informasjonen fra Jesting virker en smule merkelig. At carvingski krever mykere støvler har jeg aldri hørt om før. Det man heller skal tenke på med tanke på flexen er hvor aggressiv du selv kjører og skienes stivhet. En stiv ski krever også en støvel som takler dette. Om du har en for myk støvel i forhold til skia vil du rett og slett "bånne" støvelen og dermed ikke få utnytta skia til det fulle. Vil uansett si det er langt bedre å ha en for stiv støvel kontra en myk!!Speed course skiene er jo en storslalomcarver som du sier, og den er tildels stiv. Så jeg ville nok ha gått for en støvel på rundt 100 flex som du har prøvd( Vær oppmerksom på at disse tallene kan variere kraftig fra støvelmerke til støvelmerke da det ikke finnes en felles norm). Du kan forsåvidt også gå noe opp i stivhet også, men er heller ingen vits i å overdrive.....en ren racingstøvel er gjenre oppe i 130 til 150, men ikke spesielt behagelig å ha på en hel dag i bakken. Med tanke på din egen vekt så tror jeg jeg ville gått for en på 100-120, men vær ærlig med deg selv i forhold til agressiviteten i kjøringen.

Håper du ble litt klokere ihvertfall:D