Jeg har kjøpt meg noen Dynastar Speed Course. Rimelig rene bakkeski med "storslalomsving" - hvis noen ikke kjenner skiene. Derav det mulig oppdiktede ordet "storslalomcarving".

Falt pladask for skiene i fjor da jeg leide de, og kjøpte altså nå. "Glemte" en stund at mine gamle støvler på langt nær matcher skiene, så der må det gjøres noe.... smile

Men, så kikker jeg litt rundt på nettet og finner fra Jesting Sport sine sider: "Dagens støvler er mykere enn før, så det er bare å kaste den gamle racingstøvelen fra `94. På dagens carvingski kjører vi med trykket på skien gjennom hele svingen og da duger bare de myke støvelvariantene. Freeridestøvlene er litt stivere for der kjøres det ofte litt tøffere med korte og presise trykk på skiene."

For meg som kjører 99% - preparert bakke - store svinger - stor fart Kan det være myke støvler som gjelder?

Har prøvd Nordica Speedmachine 8 som har oppgitt flexindex på 100. De passet veldig godt til foten min i hvert fall.

Noen som har noe vettugt å si om støvler og flex til - "storslalom-carving" generelt - mine ski spesielt

Takker til alle som gidder å bidra!