Sitat Bailey:Kjiipern med for store boots. Skulle ikke gå an hvis de i sjappa var litt mer oppegående. I smell sale!Lange er knulldigge støvler, for noen. Bootsa er det viktigste utstyret du har så finn ut åssen feets som sitter fast på bunn av kroppen din og prøv alt.Kan du chille den til neste sesong? Sier bare Salomon. Hørt rykter om en insane freerideboot. Tror det er wralta en artikkel om det på ff for noen weeks sia.

Butikken ville nok sikkert gjerne selge. (Sport1 på Jessheim) Men de er uten skyld i at jeg valgte såpass store støvler som jeg gjorde ifjor. Selgeren påpekte at jeg burde velge en støvel som var minst én størrelse mindre. Men neida, jeg var så jævlig vrang og valgte for stort fordi da ville støvelen være komfortabel. Og jeg kunne jo bare stramme den til, ikke sant??

JADA...har jo fått merke det...må stramme støvelen mer enn hva bra er for å få de til å sitte hardt rundt foten, og ergo er de ukomfortable, og likevel funker de ikke bra!

Så, jeg har lært the hard way å ikke tabbe seg ut hva angår valg av støvel.

Men jeg kunne ikke chille i påvente av nye freeride-støvler fra Salomon, så jeg kjøpte nye støvler idag. (Skal en uke til Engelberg i mars, og vil helst kjøre inn de nye litt frem til den tid...)

Uansett, valget falt på Dalbello Proton 10. Bra allround-støvel med flex 100 og passe bred lest. Sitter topp på foten...virker kun litt småtrang nå som den er helt ny, og dermed antar jeg at den blir perfekt etter litt kjøring.

Nå skal jeg ikke skylde på for store støvler i det minste...! smile